Friday, January 23, 2009

Selamat Tinggal 'Ren Shan Ren Hai'

Pada musim bunga masa umur aku 15, aku mngenali 'Ren Shan Ren Hai' dan sesorg.Dan DIA yg secara langsung telah mnjadi sebahagian drp memori dlm hidup aku. DIA bnyak beri smangat walaupon dia x pernah tawu yg dia sntiasa memberi smngat pada aku...
DIA pernah ckp yg Shao Tian (iaitu aku) hidup kat dlm dunia cerita dongeng. Begitupun, Dia sndiri hdup kat dunia awangan dia sndiri. Cerita dongeng biasanya tamat pada saat pling indah tapi kehidupan kita tetap berterusan mcm biasa. Semua benda yg wujud di dunia DIA tidak akan kekal selama-lamanya.
Siapa DIA sebenarnya nie? Aku pon x tawu. Biarlah dia ckp benar ke bohong, rupa dia tetap nmpak jujur (innocent face) bgi aku. Klo nk aku komen pasal dia. Senang je :: Separuh drp diri dia jujur dan separuh lagi berada kat dunia awangan (hish,rumitlah!). Seorg yg relax n cool \(^_^)/
Aku x pernah paham knp dia hilang begitu shaja dri 'Ren Shan Ren Hai' tu. Aku x tawu dri mna aslnya dan ke mana dia akan pergi pada masa akan dtg. Plus, Aku pon x tawu sama ada dia suka kat aku ke tak (ewah!). Mungkin persoalan tu takkan terjawab bwat selama-lamanya sebab perasaan dpt bersama tu kekal bersemadi pada musim bunga 'Ren Shan Ren Hai'.
Walaubgaimnapun, aku da sedar! tak mungkin dapat besua muka dgn dia. Rasa-rsanya DIA mmg tak knal aku tak? hmm ntah la.Memang x ptut!sah2 dia tgh bergembira skang nie kat tmpat laen. Semuanya blalu bsama wktu (masa pnjg!) yg tinggal hnyalah khayalan~ DIA da tak ada kat 'sna' pada musim panas bila aku da blik ke 'tmpat' tu, Oleh tu, ak tak ada pluang ntuk jmpa dgn DIA dan juz simpan hakikat yg aku sukakannya kat dlm hti aku nie =( Tapi, kiranya bgos jgak la kan klo kita suka kat sesorg? 'Suka' aku nie bukannya tersemat gila2 kat hti dan x bleyh dikira 100% bukan mcm cerita yg ada permulaan dan pengakhiran. Usia muda yg blom merasakan perasaan 'suka' tapi pcaya yg perasaan 'suka' tu bley kekal selama-lamanya. Usia muda yg blom lagi memberi sebarang kebajikan kpd sesorg tp bersedia ntuk memberikan sesuatu kpd seseorg dan harap bley memperolehi segalanya...
-Shao Tian, di musim sejuk-


~LOVE IS THE FOAM OF THE DREAM~

No comments: